Кoнкурeнція і «пeрeгрітий» ринoк: щo мaє знaти і вміти рeкрутeр
«Пeрeгрітий» ринoк прaцeвлaштувaння — цe тe явищe, з яким зaрaз стикaється всего лучшего-якa сфeрa: пoпит нa квaліфікoвaниx фaxівців пeрeвищує прoпoзицію. Нa прaктиці цe oзнaчaє, щo зaрaз сaмe рoбoтoдaвці змушeні кoнкурувaти між сoбoю зaдля тoгo, щoб дoлучити дo свoєї кoмaнди фaxoвoгo спeціaлістa. Зa oцінкaми Oксaни Oгнeвoї, склaдність зaкриття вaкaнсії пo 10-бaльній шкaлі зaрaз мoжнa oцінити нa 6-7 бaлів. Щe кількa рoків тoму тaкa oцінкa булa б нa рівні 3-4 бaлів з 10. Нa її думку, тaк відбувaється чeрeз динaмічну зміну філoсoфії ринку прaці і стрімкoї трaнсфoрмaції суті віднoсин між кoмпaнією і людинoю.
«Зaрaз у кoжнoї людини є вибір, куди інвeстувaти свій чaс і як прoвeсти свoє життя: зaйнятися блoгeрствoм, зaснувaти свій стaртaп, нaдaвaти фрілaнс-пoслуги, прaцювaти віддaлeнo в міжнaрoдній кoмпaнії і тaк дaлі. Ми відxиляємo більшість кaндидaтів як тaкиx, кoтрі нe підxoдять нaшій кoмпaнії пo ціннoстям. Ми нe гoтoві йти нa кoмпрoміс в oснoвниx oсoбистісниx якoстяx людини. Нічoгo xoрoшo ми нe oтримaємo, якщо інтегруємо кандидата в команду, з якою приставки не- співпадають його переконання і цінності. Тому основний виклик — вміти ідентифікувати своїх людей і вчасно цинкануть їм, що вони нам потрібні», — пояснює Head of Recruitment & Management Practice Jooble.
«Найгарячіша» ситуація держи сьогоднішній день складається в ринку ІТ, розповідає Олена Куцоконь. Этак, лише за тиждень Водан програміст може отримувати близько 150 пропозицій щодо роботи. Деякі з них в робочих профілях LinkedIn навіть просять рекрутерів приставки не- звертатися до них, тому що листів вже надто багато. В таких умовах хантити нежто мотивувати програміста розглянути нову робочу пропозицію досить стройно, пояснює експертка.
Саме тому наемщик має вміти зацікавити кандидата для будь-якому етапі пошуку, додає Катюша Осадчук. Важливим є совершенно, починаючи з каналу інформації, насквозь який можна спілкуватися з кандидатом, заголовка першого листа і персонального бренду рекрутера — наскільки він викликає у кандидата бажання відгукнутися получи и распишись цей лист, і закінчуючи тим, як потім если вибудований діалог з кандидатом, пояснює СЕО і СМО Indigo Tech Recruiters. Нате її думку, саме в сфері ІТ по-над питанням пошуку кандидатів потрібно працювати системно, і велика проценты успіху в цій задачі припадає саме получай професіоналізм рекрутера.
«Наемщик має працювати вдумливо. Він повинен бути здатним оцінити компетенції кандидата, зрозуміти, як їх перевірити, вміти произвести структуроване інтерв’ю в целях того, щоб оцінити, чи він володіє тими компетенціями та чи розділяє ті цінності, які потрібні компанії. Також наемщик має бути хорошим проєктним менеджером, адже кожна вакансія — це проєкт, у якого є стейкхолдери, замовник, терміни, гроші. Цим всім панихида вміти керувати. В якості такого проєктного менеджера наемщик повинен теж мати аналітичні навички, адже закриття вакансії — це углубление, як і в продажах. Крестины розуміти, скільки потрібно контактів з «холодними» кандидатами, скільки співбесід, розуміти, нате якому етапі відбору виникає найбільше проблем. Наприклад, якщо вони виникають в тестовому завданні, так це варто вміти помітити вчасно і змінити завдання», — пояснює Осадчук.
Крім того, як зазначає експертка, возьми сьогоднішній день найм перебирає на себя все більше чалтык маркетингу і навіть продажів: фахівець в галузі підбору персоналу має вміти якісно управлять письмову комунікацію, працювати з запереченнями кандидатів, розуміючи їхню мотивацію.
«Наемщик — це людина, котра знаходиться получай передовій компанії. Організацію оцінюватимуть точно по тому, як склалося спілкування з рекрутером. Исследование, вміння вибудовувати персональний бренд і чисто подавати його — це важливо, — каже СЕО и СМО Indigo Tech Recruiters. — Наемщик повинен бути внутрішньо зрілим, впевненим, професійним пользу кого того, щоб будувати спілкування з кандидатами «получи рівних», вміти розуміти їхні потреби і допомагати їм. Тобто намагатися неважный (=маловажный) щось «проштовхнути», а зрозуміти, показати всі сторони вакансії компанії, які исполнение) нього важливі, — каже вона. — Не переводя духу є важливим user experience кандидата: його досвід спілкування з рекрутером має бути легким, комфортним, приємним, зрозумілим настільки, щоб йому захотілося продовжувати співпрацю з компанією».
Вслед за словами Олени Куцоконь, из-за останні п’ять років професія рекрутера якісно трансформувалася. Такий фахівець має бути креативним, вміти адаптуватися та швидко приймати рішення, використовувати в роботі інструменти, які пропонує діджиталізація.
«Конкуренція для ринку сьогодні лише посилюється, і боротьба ради таланти стає тутти яскравіше вираженою. Сучасному рекрутеру случиться бути креативним, винахідливим, витриманим і терплячим задля того, щоб досягати своєї мети. Він має вміти аналізувати і прогнозувати, чітко розуміти амплуа, яку він відіграє для того успішності і прибутковості компанії, орієнтуватися в суміжних сферах бізнесу і в конкурентах. Він вміє как положено розставляти пріоритети і звик працювати в режимі багатозадачності, — розповідає експертка. — Також варто зазначити, що сучасний наемщик навчився бути ефективним в дистанційному форматі — онлайн і з бывай-якої точки світу. Звісно, збільшилась і кількість рекрутерів-фрілансерів, особливо в ІТ-сегменті, а віртуальний рекрутмент вже сприймається як стандартна круг».
Більш того, в сучасних умовах конкуренції безпосередньо в сфері найму фахівці змушені оптимізовувати роботу з кандидатами, а в самому процесі спостерігається тенденція после його скорочення та спрощення. Неведомо зачем, 5 етапів інтерв’ю в процесі відбору вже мало-: неграмотный влаштовує кандидатів, і це також розвиває тенденцію накануне автоматизації процесу, пояснює Куцоконь.
«В один прием рекрутер — це, звісно, і восхитительный маркетолог. Нові канали пошуку з кожним роком витісняють традиційні, і сверху сьогоднішній день наемщик все частіше і частіше виконує свої задачі з використанням соціальних нестандартних інструментів. Соціальні канали пошуку одним пыхом приносять більше результатів, ніж стандартні: це і таргетована рекламка, і Telegram-канали, і всі інші інструменти діджитал-маркетингу», — зазначає експертка.
Невыгодный варто недооцінювати і важливість soft skills: сучасний наемщик має бути креативним, мати творче мислення, аналітичні здібності та логічне мислення, емоційний інтелект та лідерські якості, вміти самоорганізовуватись та слідувати период-менеджменту, зазначає Head of Recruitment Department в Smart Solutions.
«Возьми сьогоднішній день наемщик — це трохи більше, ніж HR. Це грамотний маркетолог, полководец, людина, яка має сильні лідерські якості про того, щоб витримати конкуренцію получай ринку», — каже Куцоконь.
Вслед за словами експертки, образ мыслей гри диктують і глобальні тенденції получай ринку працевлаштування: неведомо зачем, зараз для того, щоб найняти кандидата в компанію, термін між співбесідою і пропозицією безвыгодный має перевищувати тиждень, а в ІТ-сфері — кілька днів. Більш того, з врахуванням «перегрітості» ринку роботодавцям доцільно і більш вигідно вирощувати фахівців всередині команди та намагатися затримувати тих, хто вже працює в їхній команді.
Возьми думку Оксани Огневої, в майбутньому интересах фахівця з найму особистісні якості матимуть навіть більше значення, ніж досвід роботи. Наемщик майбутнього — це людина з гнучким мисленням, адаптивністю та високою винахідливістю під часы вирішення питань, вважає Head of Recruitment & Management Practice Jooble.
А як нинішня ситуація з працевлаштуванням виглядає з боку кандидата?
«Перегрітий» ринок — це головний тренд в сфері працевлаштування, зазначає засновниця та виконавча директорка впадина\’єрного порталу Happy Monday Ася Мазур. Причин того, що бери ринку праці вакансій більше, ніж кандидатів, багато: крім демографічної кризи 90-х, це ще і (быстрый) подъём віддаленої роботи, і стерті кордони, і діджиталізація всіх індустрій. Сьогодні фахівці безпосередньо укладають договори з закордонними компаніями, яким вже нічого безграмотный заважає працювати з професіоналами з усього світу.
Більш того, після хвилі скорочень навесні 2020 року ті, хто зберіг роботу, цінують її ще більше, а ті, хто змушений був шукати, вже знайшли і задоволені. Тому сьогодні поперед пропозицій відкриті менше 10% ринку кандидатів, держи яких припадає в 3-4 рази більше відкритих вакансій. Компанії, що никак не визнавали онлайн раніше, одновременно змушені швидко будувати IT- та digital-відділи, а це тисячі нових вакансій, розповідає Мазур.
«В результаті получи и распишись ринку знижена пропозиція фахівців і підвищений попит бери них. Круті кандидати з потрібними навичками, досвідом і портфоліо без- чекають пропозицій, а самостійно подаються тільки в ті компанії, які їм дійсно цікаві. Це вкладывать роботодавця в дуже конкурентні умови, і ті, хто никак не подбав про впізнаваність свого бренду заздалегідь, враз програють», — каже експертка.
Дійсно, обязанности пандемії і локдаунів, які вона спровокувала, без- варто недооцінювати. Приближенно, деяким сферам криза как следует пішла на користь. Це медицина, лекарствоведение, логістика та діджитал — від IT после SMM. Зараз тут вакансій більше, ніж раніше, а «музику» замовляють кандидати. В цілому можна сказати, що ринок праці сьогодні належить амбітному професіоналу зі сфери, дескать для роботи достатньо ноутбука і стабільного інтернету, каже Мазур. Сфери, які сильніше из-за інших постраждали з початком карантину — поход, промисловість, HoReCa, — ще приходять до самого тями. Для тих, хто в них працює, це привід задуматися, як і куди розвиватися, щоб мінімізувати с целью себе ризики. І тогда важлива готовність освоювати суміжні навички та швидкість прийняття рішень, вважає засновниця та виконавча директорка кресловина\’єрного порталу Happy Monday.
«Ще, держи мою думку, онлайн-объем показав, хто насправді працює для результат, допомагає компанії досягати бізнес-цілей, бере відповідальність из-за свої рішення і небайдужий впредь до того, що відбувається в команді, а хто звик ховатися после бюрократичними процесами і продовжує це робити віддалено. Звичайно, таке було і раніше, просто-напросто в онлайн-форматі ситуація стала більш очевидною, ніж подле роботі в офісі. Сьогодні роботодавцям потрібні автономні і зрілі співробітники без участия ознак інфантильності і необхідності контролювати кожен їх крок», — підкреслює експертка.
З іншого боку, прещение, спровокований пандемією, втрата рідних і постійна близькість смерті змінили життєві пріоритети і змусили людей почати жити життям своєї мрії вже одним духом, а не відкладати її сверху старість, додає Мазур. После даними опитування Microsoft, більше 40% респондентів думають для те, щоб змінити роботу в 2021 році.
«Якщо дивитись всеобъемлюще, то, наприклад, у New York Times назвали головним трендом в сфері роботи у 2021 році YOLO (з англ. «You only live once» — живемо лише в один прекрасный день). За рік віддаленої роботи багато фахівців зіткнулися з вигоранням і в пирушка же час назбирали достатньо грошей, щоб наважитися піти зі стабільної роботи і пуститися в постпандемічні пригоди. Сыны Земли йдуть з престижних і добре оплачуваних пригород, щоб займатися тим, чим горять, навіть якщо маловыгодный впевнені в успіху. Хтось вкладає всі заощадження в ризикований стартап, хтось починає углубление\’єру в абсолютно новій чтобы нього ніші, а хтось прямо змінює співвідношення роботи і інших сфер свого життя, щоб більше часу проводити з сім\’єю і друзями», — каже Мазур.
В контексті всіх існуючих обставин багато HR-фахівців заявляють, що в наступні 18-48 місяців кандидати матимуть безпрецедентну можливість диктувати роботодавцю свої умови щодо працевлаштування, зазначає експертка.
Нагадаємо, що автоподача заявок на судьба в Ukrainian Recruitment Awards розпочалася 5 липня та триватиме давно 31 серпня 2021 року включно. 10 вересня журі оголосить шорт-макрофилл номінантів премії, а 17-го — переможців.
Якщо ви та ваша компанія готові позмагатися з колегами із галузі по (по грибы) першість та отримати визнання, поділитися власними проєктами та дізнатись относительно досвід колег із рекрутмент-комок\’юніті, а також змотивувати їх спробувати нові підходи та практики в роботі, реєструйтесь про участі в конкурсі после посиланням.